در این مطلب به بررسی و ویژگی های جک پارکینگ هیدرولیکی فادینی و تفاوتهای آن با جک های پارکینگی الکترومکانیک می‌پردازیم.

جک پارکینگ الکتروهیدرولیکی چیست؟

جک پارکینگ الکتروهیدرولیک عملکردی متفاوت با جک های الکترومکانیک دارد و امکان تردد بالا و نامحدود را امکان پذیر می سازد. کارکرد این سیستم بر پایه فشار روغن می باشد و به عنوان یک سیال در یک محفظه استوانه مانند طراحی شده است تا بتواند با فشار و حرکت اندک، نیروی بیشتری تولید کند.

روغن غیر قابل تراکمی که در ساخت این دستگاه به کار رفته، در عین سادگی نیرو و بازده زیادی تولید می کند. این مکانیزم کاربرد زیادی در صنعت دارد و باعث حرکت جرثقیل ها، کمپرسور ها، ماشین های حفاری و… هم می گردد.

مزایا جک پارکینگ هیدرولیکی درب پارکینگ

یکی از نقاط قوت جک الکتروهیدرولیک، قدرت بالای آن می باشد. این نوع جک پارکینگی هیدرولیکی فادینی علاوه بر بالا بودن توان و قدرت، دارای عملکردی بسیار نرم و آرام بوده و به دلیل شناور در روغن بودن گیربکس یا کلاچ تردد بسیار بالایی را میسر می نماید.

افزون بر آن یکی دیگر از مزیت های جک پارکینگ هیدرولیکی پایین بودن صدای آن و عدم ایجاد آلودگی صوتی می باشد. از دیگر عوامل محبوبیت جک هیدرولیکی، ایمن بودن و صرفه جویی در فضا می باشد.

ویژگی های جک پارکینگ هیدرولیکی سبب شده است تا این دستگاه طرافداران بسیار زیادی در سراسر دنیا داشته باشد. لازم به ذکر است که این مدل نسبت به سیتم الکترومکانیک قیمت بالاتری نیز دارد.

از لحاظ فنی اجزای تشکیل دهنده جک پارکینگی هیدرولیکی فادینی به شرح زیر می باشد:

اجزای تشکیل دهنده جک پارکینگی هیدرولیکی فادینی

  • ساختمان یا بدنه جک : بدنه یا کاور اصلی جک الکتروهیدرولیک از جنس فولاد یا آلومینیوم بوده و دارای مقاومت بالا می باشد. به دلیل جنس و طراحی خاص جک هیدرولیکی، این دستگاه مناسب برای فشار و وزن بالای درب است.
  • روغن هیدرولیک : روغن هیدرولیکی یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده جک الکتروهیدرولیک میباشد. وظیفه اصلی این روغن انتقال دادن حرکت و فشار می باشد. به دلیل وجود این روغن ، جک الکتروهیدرولیک را با نام جک روغنی نیز می‌شناسند.
  • پمپ هیدرولیک : برای تولید فشار در جک هیدرولیکی از پمپ هیدرولیک استفاده می شود. در اصل این پمپ، وظیفه فشردن روغن هیدرولیک را به کمک موتور و پیستون برعهده دارد که نتیجه این همکاری حرکت درب می باشد.
  • سنسور: فتوسل یا همان سنسورهای تشخیص مانع یکی از بخشهای هر جک پارکینگی می باشد و باعث عدم برخورد خودرو با مانع می گردد. این سیستم به گونه ای می باشد که اگر در حین باز و بسته شدن مانعی در بین درب قرار گیرد، سنسورها مانع را تشخیص می دهند و از حرکت درب جلوگیری می کند.
  • چراغ فلاشر : چراغی ست که به صورت هشدار در هنگام عملکرد سیستم باز و بسته می گردد.
  • مدار کنترل : مدار کنترل در اصل فرمان را از طریق ریموت کنترل به بازوها می رساند و باعث باز و بسته شدن سیستم می گردد.
  • اکسس کنترل : در صورت استفاده از این سیستم ، درب به صورت اتوماتیک به درخواست کاربران بدون دخالت دست باز و بسته شده و قابلیت کنترل دارد. ( تنها کافیست که پلاک و تگ برای سیستم تعریف شده باشد ) fadini

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *